torsdag 3 juli 2008

Igår...

Igår blev det inget inlägg. Kompenserar nu istället :-)

Följde lillmatte till dagis igen och blev klappad av alla barnen. Mycket mysigt! Var ute lite på natten också, men det är fortfarande läskigt. Matte säger att jag inte ens bara är mörkrädd utan "skymningsrädd". Går inte gärna ut sent på kvällen och håller mig då en bra bit bakom husse och matte. Provar också att sätta mig ner för att se om dom fattar att jag vill gå hem. Funkar inte alls...Brukar bli så att jag får gå i koppel istället och då går det mycket bättre!

Husse tycker att han behöver lära sig lite mer om hur jag funkar så nu har han beställt böcker (tycker personligen att det räcker bra med det mindre bibliotek husse och matte samlade på sig när dom hade sin förra hund, men nåja).

[Husses anm.]
Engelsk Springer Spaniel av Helena Thorslund
Dags att lära sig lite mer om rasen...Har fått tips om att den här ska vara bra.

Aktivering - smart lek med din hund av Nina Roegner
Aktiveringsböcker med lite tips och idéer brukar inte vara fel.

Återkommer med lite recensioner på de där två lite senare. Så länge kan jag tipsa om den här boken (som förmodligen alla hundälskare redan känner till...)

Kontaktkontraktet av Eva Bodfäldt
En fantastisk bok som tydligt både förklarar principer krin inlärning och ger praktiska exempel.

Nästa steg blir nog lite specifik läsning om apportering och appellspår. Tips mottages tacksamt!

[Slut husses anm.]




Inga kommentarer: