fredag 11 juli 2008

Mer miljöträning

Husse och matte tjatar på om det här med miljöträning.

Igår fick jag gå ombord på en båt. Det var rätt läskigt först, den gungade lite! Sedan märkte jag att hela flocken tänkte vara där så då var det bara att vänja sig. Fick åka en liten bit i en pytteliten båt också. Försökte gräva ett litet hål i botten på den så man skulle kunna komma ner i vattnet, men det funkade inte...

Idag har jag åkt tunnelbana! Då fick husse först bära mig nerför en trappa som rörde på sig (väldigt pinsamt, jag kan faktiskt gå själv!) och sedan gick vi på tåget. Där fanns det massa snälla människor som ville klappa mig så jag glömde snabbt bort att det rörde på sig och förde liv. Var bättre att helt enkelt bara lägga sig ner och vila lite.

Vila fick jag också göra när jag följde med husse till en kund idag. Det var någon hos kunden som var jätterädd för hundar (har alltid misstänkt att jag är rätt skräckinjagande med mina stora tassar och gigantiska öron) så jag fick ligga stilla hos husse och sova hela tiden. Passade rätt fint eftersom jag var trött igen efter tunnelbaneturen.

Sover generellt rätt mycket. Det bästa är när man varit ute på morgonpromenad och sedan kan gå och lägga sig i sängen igen. Helst på rygg så att någon kan klia mig på magen lite :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Yoshi!
Ni är hemma igen såg vi och vi med efter resan ner till Svenljunga och besöket i Ullared gav inte några fina köttben till oss inte bara kläder och annat tråkigt enligt oss hundar. Vi fick inte ens flja med vi både hos mormor och morfar i stället.Vi längtade efter vår familj lite och åt lite dåligt men det gick inte att flirta till sig några godsaker... synd att de vet hur vi fungerar.
Mamma Tindra hälsar till dig.
Hundar och människorna här i Nynäshamn hälsar till er alla.